5 Nisan 2019 Cuma

Cezaevinden Çıkan Rota'dan Çarpıcı Açıklamalar



Geçtiğimiz günlerde ''Kukla'' şarkısı yüzünden içeri alınan rapçi Rota, 3 gün önce sertbet bırakıldı. Vermiş olduğu röportaj da kullandığı ifadeler çok çarpıcı. Özellikle cezaevinde tanıştığı biri için yayınladığı parça benim gerçekten hoşuma gitti.  İşte Rota'nın ifadeleri :

  • ''Durumun Fatih'de ki bir partinin, gençlik kollarıyla alakalı olduğunu düşünüyorum. Çünkü; bizim orada ki şirketimiz ve gerek siyasi, gerek insanı duruşumuz gereği, insanlarla yaşadığımız bazı sıkıntılar var ve hemen akabinde bu olay gerçekleşti.
  • ''Olay klip sırasında, bazı görüntüler ve sözlerin eşleşmesiymiş. Olayla ilgili daha yeni bilgi sahibi olabiliyorum. Ben daha ne olduğunu anlamadan, teslim olmam gerektiği söylendi.''
  • ''Tam net olayı anlatmam, şu an da benim lehime sonuçlar doğurmayacağı için, pek konuşamıyorum.''
  • ''Köşe yazısı bin okunduğu için, içeri de 10 yıl almış insanlar var, bizim şarkılarımız bir milyon tıklanıyor, haliyle birimizden birisi bu radara takılıyor. Benim öngörüm ilerleyen haftalar da bunun çok daha fazlası olacağı. Ben daha fazla rapçinin içeri alınacağını düşünüyorum.
  • ''Konunun siyasi değil, insani olduğunu düşünüyorum.''
  • ''Benim için en ilginç şey şuydu: ilk günden Silivri Kapalı Cezaevine atılıp, ikinci gün yarı açığa alındım, üçüncü günün ortasında serbest bırakıldım ve daha ailem ve ben ne olduğunu anlayamadan, kendimi serbest buldum. Konuyla alakalı içimde kalan tek şey: ailemin gerginliği oldu.''
  • ''Denetimli serbestlik aldım, hafta da 4 gün imza atmam gerekiyor, ay da 2 kere seminere gidicem, topluma kazandıracaklamış beni. Yurtdışı yasağı da var, şehir dışına gittiğim de, şehir dışında ki kurumun, orayla alakalı işlerimin olduğuna dair evrakları, denetimli serbestlik bürosuna vermem gerekiyor.''
  • ''...ve birisiyle takıştım diye, peşime devlet memurlarını salabiliyor ki çok normal, çünkü; Türkiye'de insanlar makam yönetmiyor, makamlar insanı yönetiyor.''
  • ''Artık rapçilerin radar alanı, çok enteresan bir şekilde, sadece rapçilerden oluşuyor. Memleket yanıyor gören yok.''
  • '' Baktığın da o izlediğin filmlerde, Roma sokakların da, bin bir türlü milletin, birbirleriyle sarmaş dolaş dans eder olduğu, o renkli tabloları görmek eğlenceli ama aynısını burada hayal ettikleri zaman terörist diyorlar. Benim kütçe konuşan, türkçeyi pek sökemeyen bir kız arkadaşımın olması yeterince havalı olmaz çünkü anladın mı ? Sen bu insanları arana almadıkça, bu insanlar sana karşı örgütleniyorlar.''
  • ''Reşit abiyle tanıştığım ilk gün, alt ranzada ağladığını gördüm. Bende kendi derdimdeydim ama sormuş bulundum, adam, 3 gün bana derdini anlattı.''
Rota cezaevinden çıktığı gün, kendi ifadesiyle uyumadan, cezaevinde tanıdığı bu adam için bir şarkı yayınladı. İşte bu yüzden rap müzik, bu ruha herkesin ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Şarkı beni gerçekten etkiledi, lirikaliteye diyecek bir söz yok. Rota resmen, flow ve rhymelarla hikaye anlatmış. Tebrik ediyorum ve umarım bir daha böyle şeyler kimsenin başına gelmez, hiç bir anne üzülmez, hiç kimse gerçeklere ayna tuttuğu için cezalandırılmaz.#FreeRap


Bahsettiğim şarkıyı buraya bırakıyorum, dinlemek isteyenler dinleyebilir.


Önceki Yazı
Sonraki Yazı

0 Yorum(lar):