30 Nisan 2019 Salı

Rap Dinleyicisi Ne İstiyor ?

rap, türkçe rap, rap dinleyicisi

Rap dinleyicisi ne istiyor ? Rap müzik nereye gidiyor ? Oldschool ve newchool neden bu kadar çatışıyor ?

Sıkı bir rap fanatiği olarak, rap müziği diğer müziklerden ayrı gören birisi olarak bende bunu soruları çok soruyorum kendime.

Herkes mumble, trap ve autotune'dan nefret ederken, nasıl oluyor da en çok dinlenen parçalar bunlar olabiliyor ? Garip bir durum. Buna dinleyiciler karar veriyor emin olabilirsiniz.

Yanlış anlaşılmasın bende rap müziğin bir mesaj ve anlam kaygısı taşıması gerektiğini düşünenlerdenim.

Ama trap müzik, müzikal olarak kulağa hoş gelirken, rap müzikte gereken mesajları topluma yansıtabilir diye düşünüyorum. Bu çatışmaya gerek yok bence.

Kaldı ki trap müzikle beraber, rap müzikte belirli çıtaları aştı. Bunun hepimiz farkındayız. Artık radyolar da, televizyon da her yerde biz varız.

En önemlisi rapçilere ve rap dinleyenlere artık değişik gözlerle bakılmıyor.

Rapin ''yov, ye'' olmadığını insanlara biraz olsun anlatabildik. Hala öyle düşünenler varsa yanılıyorlar haberleri olsun.

Neyse bunlar uzun konular, biz konumuza dönelim. Rap müzikten beklentimiz ne cidden ?

Örnek veriyorum Gazapizm'in Mualla şarkısı gibi eski şarkıların altında hep rapin güzel olduğu dönemler gibi yorumlar görürüz. Ama o dönemlerde bu insanlar para kazanamıyor, bir çoğu rap müziği bırakmak zorunda kalıyordu. Bunları da hatırlatmak isterim.

Yıllar içinde bizim gibi ufak bir kesimin durağı olan, böylece dinlenme sayıları yükselen şarkılardır bunlar. Birazda son dönem de rap müziğe merak salanlar falan işte.

Unutmamamız gereken bir şey varsa, rap müziği icra eden sanatçılar da geçinebilmeli. Bu yüzden arz talep meselesine döndü.

O yüzden de rap müziği seviyor ve savunuyorsak, rap müziği yapan insanları da düşünmeliyiz.

Bırakın bir yerlerde trap de mumble da olsun. Denizin sığ kesimi gibi düşünün. Belki bir adım atan rapin gerçek dünyasına doğru adım atabilir, bu suya girebilir.

Böyle bir paylaşım yapma gereği duydum açıkcası. Çünkü rap holiganları birbirlerini yemeye devam ediyor. O rapçi mi, bu rap mi, kültürün içine ettiniz falan filan..

Özgürlüğü savunan bir müziği rahat bırakalım da özgürce istediği yere doğru gitsin. Birileri anlamlı işler yapmaya devam ediyor merak etmeyin. Diğerlerinden az da dinlense kültürü bilen insanlar, bu sanatçılara da elinden geldiğince sahip çıkıyor.

Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz cidden merak ediyorum, yorum kısmından belirtirseniz çok sevinirim.

Bu arada bir grup kuruyoruz. Beat maker, mc, söz yazarı, görsel tasarım, video kurgu ve montaja bakacak arkadaşlarımız var. Underground arkadaşlar, iletişim kısmından bana ulaşabilir. Tamamen yardımlaşma üzerine bir grup olduğunu da belirtmek isterim. Maddi herhangi bir beklenti yoktur.

Gazapizm'in Mualla şarkısını da bırakıyorum buraya. Bilenler bilir, bilmeyenler, aramıza yeni katılanlar, belki eskileri tanımak isteyebilirler. Kendinize iyi bakın.


Önceki Yazı
Sonraki Yazı

2 yorum :

  1. "Rapin ''yov, ye'' olmadığını insanlara biraz olsun anlatabildik."

    Çok doğru demişsin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha bir çok şeyi de anlatıcaz zamanla, inanıyorum :)

      Sil