30 Nisan 2019 Salı

Rapçiler Neden Bol Giyinir ?

rapçi, rap tarzı, hiphop modası


Rapçiler neden bol giyinir ? Başka bir deyişle hip hop kültüründe neden bol giyinilir ? Eğer bu sorunun gerçek cevabını bilmiyorsanız şaşırmaya hazır olun. Gerçek hiç düşündüğünüz gibi olmayabilir.

Hip hop kültürünün ve bir alt dalı olan rap müziğin çıktığı dönemde, Amerika'da siyahilere 2. sınıf vatandaş muamelesi yapıldığını hepimiz biliriz. Ama boyutları hakkında pek fikriniz olmayabilir. Öyle ki çok basit suçlardan bile hapis cezasına çarptırılıp, haksız muamele görmüştür o dönemlerde siyahi vatandaşlar.

Hatta siyahilerin yaşadığı bazı şehirlerde, cezaevine girme oranı %70'in üzerindedir. Cezaevlerinde de pek hoş muamele görmezler. Kıyafetler tek tip ve boldur. Siyahi vatandaşlar öyle aklınıza geldiği gibi kaslı ve sağlıklı insanlar değillerdi.

Yoksulluk ve sefaletin kol gezdiği bir dönemdi onlar için. Cezaevlerinden çıksalar bile paraları olmadığı için bol giyinmek zorunda kalır  ve günden güne zayıflardılar. Suç oranlarını yükselten unsur da buydu aslında.

İşte ön yargılı insanların bu ne biçim giyiniş dediği, bol giyinme modası bir çeşit yastır bu kültürde. Bugün milyon hatta milyar dolarlara sahip rap yıldızları bile bol giyinerek, geldikleri yeri hatırlatırlar.

Uzun lafın kısası, basit gibi görünen bazı şeyler, bazı insanlar için büyük anlamlar taşıyabilir. Bu yüzden her konu da ön yargılarımızı bir kenara bırakmalı, anlamaya çalışmalıyız. Ön yargılarımızdan kurtulduğumuz bir toplumda görüşmek üzere, kendinize iyi bakın.

Önceki Yazı
Sonraki Yazı

10 yorum :

  1. heey saool. böyle yazılar yaz işte. bu yazını koyayım bloguma herkes okusuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olur çok sevinirim hatta bilgi paylaştıkça çoğalır :)

      Sil
    2. DeepTone bloga koyarsa patlar gidersin. Ben de sâyende öğrendim bol giyinmenin sebebini. Teşekkürler...

      Sil
  2. sevinirim tabiki daha fazla kişiye ulaşabilirsem :) ben teşekkür ederim yazıları takip ettiğiniz için

    YanıtlaSil
  3. İlginç bilgiler... Farkındalık yaratan türden. Yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Rap müziğin insanların yaşadıkları haksızlıkları dile getirdiğini ve Amerikalı zencilerden doğduğunu biliyordum. Ama bol giyinmelerinin sebebinin bu olduğunu bilmiyordum gerçekten. Teşekkürler, sayenizde yeni bir şey öğrenmiş oldum bugün.

    YanıtlaSil
  5. Bu bilgiyi yeni duydum. Teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
  6. Yeni birşey daha öğrenmiş oldum, Hep merak etmişimdir bol giyinme tarzı nereden geliyor diye :)

    YanıtlaSil
  7. güzel yazı ama aynısını 2011 de bir sitede okumuştum, özgün yap işini...

    YanıtlaSil