4 Mayıs 2019 Cumartesi

Müfrir | Underground Destek #4

Müfrir, Türkçe rap, underground


İnsanın rap müzikle ilgili bir bloğu olunca birinci vazifesi de arkadaşlarına destek olmak oluyor otomatikman. Benimde rap müzikle uğraşan çok fazla arkadaşım olduğu için bu seri devam edecek gibi duruyor. Underground destek serimizin yeni konuğu Müfrir Han. Mahlasıyla Müfrir.

Kendisi çok genç yaşta bu müziğe merak salmış ve kendini geliştirmek için her gün saatlerce çalışan bir arkadaşımız. Bize de destek olmak düşüyor.

Her zaman söylerim rap müzik tecrübe ister, zamanla gelişir. Sagopa Kajmer’i tanıyanlar bir de Silahsız Kuvvet’i dinlesin. İkisi de aynı kişi, tek fark tecrübe.

Tabiki bu süreçte dinlenmek, yapıcı eleştiriler duymak onların gelişmesi için çok önemli.

O zaman kısa bir soru cevap yapalım kendisiyle.

Öncelikle Müfrir kimdir ? Kendinden biraz bahşeder misin ? 

Ben Müfrir, 3 yıldır rap müzikle uğraşan 2001 doğumlu birisiyim. Oldschool bir rapçi olmasam da, onlar kadar sıkıntılı bir hayatım oldu diyebilirim. O sorunlarla mücadele ederken en büyük destekçim rap müzik oldu.

Rap müzik senin için ne ifade ediyor ? 

Rap müzik hayatın ta kendisidir. Afedersiniz diğer müzik türleri yatağı, yatak odasını anlatırken, rap müzik sokağı, sokak çocuğunu anlatır.

Gelecekle ilgili ne gibi planların var ? 

Gelecekle ilgili planlarım arasında bir müzik şirketiyle anlaşıp, güzel işler üretip, sonrasında bir müzik şirket kurmak var. Şu anda da bir rap grubumuz var Ümit Çakır’ın da dahil olduğu :) Çok çok güzel çalışmalarımız var sadece biraz zamana ihtiyacımız var.

3 yıldır bu müziğin içindesin, yeni başlayanlara ne söylemek istersin ?

Rape yeni başlayanlara tek tavsiyem doğru yolda olduklarını bilsinler, kendilerine güvensinler. Bugün kötü yorum yapanlar, başardığınızda kapınızda kuyruk olurlar. Bu camia da böyle şeyleri çok gördük.

Trap müzik üretiyorsun son dönemlerde, bir şey söylemek ister misiniz ? 

Trap melodik olarak kulağa hoş geliyor, ama konusu suça ya da maddeye itmemeli insanları. Rap bir şeyler anlatmalı, bu çizgiden çıkmamalı. Bizler bu devrin aşıkları, ozanları olmalıyız. Saçma konular hariç beğeniyorum yani. Bu arada bende sana bir soru yönelteyim şu demolarını ne zaman yayınlıyorsun ? Gayet güzel yazıyorsun sesinde çok güzel seni bekliyoruz :)

İlk defa bana bir soru geldi :) Ben biraz mükemmeli arıyorum biliyorsun daha var yayınlanmalarına gibi gözüküküyor.

Soru cevabımızda böyleydi, bir şarkısını aşağıya bırakıyorum. Dinleyip iyi kötü yorumlarınızla destek verebilir, belki yıllar sonra çok iyi yerlere geldiğinde ben önceden tanıyordum diyebilirsiniz.






Önceki Yazı
Sonraki Yazı

9 yorum :

  1. bence gayet iyi olmuş :) yolu bahtı açık olsun inşallah başarılar dilerim ..sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için :) günden güne kendini geliştiren bir arkadaşımız umarım istediği yere gelebilir

    YanıtlaSil
  3. Rap,sanki biraz isyan gibi gelir bana.Yolu açık olsun deyim ben de :)

    YanıtlaSil
  4. Öyle bir algı var ama aslında bir çok dalı vardır rap müziğin :) Funky,(eğlenceli) melankolik,(duygusal) protest,(devlet işlerini eleştiren) battle,(eleştirel ya da meydan okuyan) gibi gibi. Bununla ilgili bir yazı yazmayı düşünüyorum zaten. Favorim protest raptir bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen yeter ki iste kardeşim . Alasını yaparız

      Sil
    2. O zaman sağlam bir protest parça istiyorum senden :) bu sözler, bu isyan proteste konsept. Sende kapat gözlerini neye fayda görmek ? Gazapizm’i severim protest olarak

      Sil
  5. hadii çok çok başarılı olsuun duymadıydıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Underground bir isim hala kendisi ufak bir kitleye hitap ediyor şimdilik :)

      Sil