5 Mayıs 2019 Pazar

Silahsız Kuvvet Kimdir ?

Silahsız kuvvet, Sagopa kaleme, Türkçe rap


Bir çok yazımda adını geçirdiğim Silahsız Kuvvet kimdir desem bir çoğunuz tanımaz diye düşünüyorum. Peki ya Yunus Özyavuz kimdir desem ? Olmadı mı ? O zaman Sagopa Kajmer kimdir desem ? Şimdi oldu sanırım.

Aynı kişiden bahsediyoruz aslında. Biri eski mahlası biri yenisi. Diğeri de kendi adı zaten. Peki neden böyle bir yazı yazma gereği duydum sizce ?

Aslında Silahsız Kuvvet’i değil de biraz daha underground ruhunu sizlere tanıtmak istedim.

 Yeraltında bu müziği yapmaya çalışan insanlar, sözlerini kendi yazar, kendi kaydını kendisi alır, müziğini ya kendisi yapar ya da ücretsiz altyapılar kullanır, reklamını kendisi yapar yani birden çok şeyle uğraşmak zorunda kalır. Hak verirsiniz ki üretmek çok zordur. Tek şansları internetin var olması galiba.

Bir pop yıldızı gibi sözler gelsin, ben söyler giderim siz hazırlar yayınlarsınız yoktur rap müzikte. Zaten işin ruhu gereği en ünlü rapçilerde kendi sözlerini kendisi yazar, beste satma olayı da hoş karşılanmaz  rap müzikte. Verilmek istenen bir mesaj, ya da anlatılmak istenen bir şey vardır, yazılır ve söylenir. Kimi zamanda sadece eğlendirmek için yapılır.

Ulu önderimiz Atatürk’ün “Sanatsız kalan bir milletin, hayat damarlarından biri kopmuştur.” sözünü hatırlatmak istiyorum bu yazıyla beraber. Rap müzikte bir sanattır, her ne kadar da insanlara bunu gösteremesekte. Konu nereden nereye geldi değil mi ? Yok aslında tam olarak gelmesini istediğim yerdeyim.

Bugün size Silahsız Kuvvet’i dinletmek istiyorum. Bir insanın ne kadar gelişebileceğini kendiniz görün istiyorum. İşte tam olarak bu yüzden buradayım ve underground olarak bu işi yapan herkese destek veriyorum. Aramızda daha çok Silahsız Kuvvetler var biliyorum.

Başlığın cevabını karşılayan bir yazı olmadı biliyorum, ama vermek istediğim mesajı vermiştir umarım. Biraz bu işi yapmaya çalışan ama tökezleyen arkadaşlara moral olsun, biraz da dinleyicilerde farklı bir bakış açısı olsun diye yazdım. Malum artık yorumlar tamamen linç etmek üzerine.

Şimdi size Silahsız Kuvvet’in ve Sagopa Kajmer’in birer şarkısını bırakarak yazıma son veriyorum. Yorumu size bırakıyorum.



Bu işi gerçekten yapmak istiyorsanız asla vazgeçmeyin, eninde sonunda başaracaksınız. 


Önceki Yazı
Sonraki Yazı

12 yorum :

  1. vaay sagopa silahsız kuvvet olmuş öyle mi. ismi de ne güzel olmuş. evet yaa her şeyi kendin yapmak ne büyük yetenek. baak bu yazı da ne güzel olmuş yaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Aslında Silahsız Kuvvet Sagopa Kajmer olmuş oluyor abla :) teşekkür ederim bu arada :)

    YanıtlaSil
  3. Rap müzik çok dinlediğim bir tarz degil ama paylastiginiz müzik güzelmis 😊

    YanıtlaSil
  4. Sagopa Kajmer biraz daha hitap ediyo her kitleye galiba :)

    YanıtlaSil
  5. Sagopa'nın birkaç şarkısını biliyorum ama genelde ben de rap çok dinlemem ya da dinlersem yabancı tercih ediyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence türkçe rape de bir şans vermelisiniz :)

      Sil
  6. Açtım e dinliyorum.Değişik ve güzelmiş :)

    YanıtlaSil
  7. Sagopa Kajmer belkide tek dinlediğim rapçi güzel yazı ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Elbette rap müzik de bir sanattır. Ve hatta dile getirdiği konular dolayısıyla bazen toplumun aynasıdır diyebiliriz. Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. :)

    YanıtlaSil