15 Nisan 2019 Pazartesi

Enes Alper Röportajı | Objektif Röportajlar #2

enes alper, röportaj, enes alper röportajı, objektif rap, rap, melankolik rap


1- Öncelikle teşekkür ederiz röportaj için. Klasik bi soruyla başlayalım. Enes Alper kimdir ? Kendinden biraz bahseder misin ?

25 yaşında psikolojik sağlığı konusunda ciddi sorunlar yaşayan, 7/24 huzursuz biri. İmkansızlıklar içinde kaliteli rap yapabileceği bir ortam hazırlamaya çalışıyor. Üstünde dinleyici ve aile baskısı var, gelecek kaygısını da unutmamak gerek.Yaşadığı mide bulantısı ve psikolojik tehditlerden dolayı işi bıraktı şuan herhangi bir geliri yok zaten bir gideri de yok.Yok da yok bu böyle uzar gider. Son olarak, her gün kendine ufakta olsa gelişim katan insanların gerçek yüzünü seneler öncesinden gören güvensiz ama bir o kadar da insanoğlunun arasında ki huzuru arayan genç bir yaşayan ölü.

2- Joker'e göndermelerde bulundun, diss olarak algılandı. Bu konu hakkında bir şeyler söylemek ister misin ?

Joker'e diss atmadım. Dinledikleri parçanın ilk 2 kıtası, yıllar boyu Joker'in yaptıklarını kendi beyin süzgecimden geçirerek yanlış şeyleri biriktiriyordum. En sonunda 2 kıtalık bir gönderme yaptım. Gönderme ise Joker vs Mob olaylarının başladığı sırada kendimi tutamamamdan kaynaklı.O çıkan parçayı diss sanan kitle, günah keçisini diss sanan kitleyle aynı. Ne desen boş yani ama ille de Joker'e neden '' gönderme '' yaptığımı merak eden varsa facebook'da 30k takipçisi olan Enes Alper Küpşen hesabını bulup profile girsinler direk karşılarına uzun bir açıklama çıkacak.

3- Bir çok rapçiden hızlı üretiyorsun ve cidden zor bir iş. Bunun bir sırrı var mı ?

Sır demeyelim ama hayatı ve olayları iyi analiz ederseniz her şey çok kolaylaşıyor. Birincisi yaşanmışlık fazla. O kadar yaşanmışlık anlatmama rağmen yüzde 20'sini yazmışım.Daha yüzde 80'i duruyor. Abinle kavga ediyorsun, Biraz Konuşalım isimli parça yazıyorsun. Babanla kavga ediyorsun, Son Çöküş isimli parçayı yayınlıyorsun. Bunun yanında iyi gözlem yapabilmek var. Dolmuşa biniyorsun, insanların surat ifadeleri huzursuz.Taksiye biniyorsun, taksici sana bir şeyler anlatıyor. Bir de işin tekniğini çözmek var tabi. Hepsi bir araya gelince parça yazmak o kadar da zor değil. Tabi tecrübeyle sabit. 13 sene oldu. Şuan bana 10 tane beat gelse, profesyonel böyle kabinli mabinli mixini Can Volkan'ın yaptığı parçaları çıkarmak 3 günümü alır. Tabi ne bende profesyonel stüdyo var ne de Can Volkan gibi prodüksiyon ustası bir dehanın hakkını verebilecek maddi imkan. 

4- Yeniden rape başladığın güne dönseydin neyi farklı yapardın ?

Acımasızlığa devam ederdim. Çünkü şuan içimde olan duygusallık, insan sevgisi, dünyayı değiştirmiyor. Yeterli parayı kazanıp yeteri kadar göz önünde bulunan önemli bir insan olduğun zaman dünyayı değiştirmek daha kolay .En azından yaşadığın ülkeyi, olmadı şehrini, olmadı çevreni.  

5- İlginç bir sahne ya da stüdyo anın var mı ?

Sakat Bırakırım Part 5'i 1 saatlik bir otobüs yolculuğunda yazdım stüdyoya giderken. Stüdyo dediğim de bir mikrofon bir bilgisayar yalıtım falan hak getire ve salonda duruyor. Salonda da 20 kişi toplanmış (her gün olan bir şeydi) birbiriyle muhabbet ediyor ve o ortamda kayıt alıyorum. Parça patladı gitti. İlerleyen zamanda savaşı bitirdiğimizde kaldırdım.

6- Senin için özel olan, favori bir parçan var mı ?

Görünen köy.

7- Berat Dağ isimli arkadaşımızın sorusu: Vice ile neden yollarını ayırdın ? 

Bizim öyle görünür de alevli bir küslüğümüz hiddetli bir kavgamız yoktu. Sadece 10 yılını, otobüslerde 1 saat, 2 saat yol geçirmiş biri olarak artık yorgunluk vardı ve oturduğum yerden kayıt almak istiyordum. Bu kadar. İlerleyen zamanlarda da mesafe sebebiyle parça yapamamaya görüşememeye başlamıştık stüdyoları da ayırdık bu yani pek bir şey yok.

8- İlker Sezvan isimli arkadaşımızın sorusu: Kendimi geliştirmek için ne yapabilirim ?  Önerilerin var mı ? 

Önce 2012 13 14 15 bu senelerde yapılan Türkçe Rap şarkılarını algılarını açarak iyice dinle ve çok iyi analiz et. Sonra Hopsin ve Technine dinle analiz et. Sonra da dünya çapında tutmuş bütün sanatçıların bütün şarkılarını flowlarını anlamaya çalış. Ve sakın üniversite hayatını bitirmeden bu işi kendine hobi yapma, öyle kalmıyor hayatın oluyor.

9- Ahmet Parlak isimli arkadaşımızın sorusu: PMC, Batarya gibi bir oluşumdan teklif aldın mı ? Ya da en azından teklif gelseydi düşünürdüm dediğin bir oluşum var mı ?

Aaa şu stüdyo teklif etti diye havalara uçmazdım. Zaten 2017'den sonra rap dinlemeye başlamış kitle bana söverken, onların ders çalışırken Annelerinin zihin açıklığı versin diye portakal soyup meyve tabağı hazırladıkları sırada 4 sene boyunca gündemden inmedim sayısız konser verdim. Ama şuan ne beat ne kayıt ne mix hiç bir imkan yok. Herhangi birisi teklif ederse direkt kabul ederim. Şuan imkansızlıklarla boğuşuyorum.

10- Son olarak okuyucularımıza ve rap dinleyicisine bir şey söylemek ister misin ? 

Kimsenin ne yaşadığını bilmeden, bir şeyi neden yaptığını araştırmadan yorum yapmayın. Herkes benim kadar güçlü olacak diye bir kaide yok, insanları üzmeyin. Onun yerine o 2 saniye de daha derin bir nefes alın, vücudunuza oksijen girer bir boka yararsınız. Genel konuşmuyorum, kanser diye adlandırdığımız ergenlere bu yorumum. Geri kalanınızı seviyorum, iyi niyetli güzel insanlar. Sevgiler.

Son olarak kendisine tekrardan çok teşekkür ediyorum bizi kırmadığı için. Yolunda da başarılar diliyorum. Bence kendini geliştiren bir mc, umarım istediği yerlere gelir. Sosyal medya hesaplarını da aşağıya bırakıyorum, isteyenler takip edip, destek olabilir.

İnstagram: Enes Alper
Youtube: 12/8 Records
Facebook: Enes Alper
Önceki Yazı
Sonraki Yazı

0 Yorum(lar):